Geschiedenis

De Van Veldhuizen Stichting werd in 1968 opgericht door dominee Van Veldhuizen. Voor die tijd was in Rotterdam al sociaal-medisch kinderdagverblijf Dikkertje Dap actief (sinds 1957). Anno nu biedt de Van Veldhuizen Stichting opvoedondersteuning en kinderopvang Plus voor 0-4 jaar op 5 locaties in Rotterdam.

Ruim zestig jaar Kinderopvang Plus bij Dikkertje Dap

In 1957 richtte Maria van Veldhuizen samen met haar vader dominee Gijsbert, kinderdagverblijf Dikkertje Dap op. Een dagverblijf waar zij uit idealisme jonge kinderen uit het destijds arme Crooswijk van de straat haalden om hen meer kansen te geven in hun latere leven.
Nog altijd vangt het kinderdagverblijf kinderen op die meer zorg behoeven dan het gemiddelde kind. (Kinderen en / of hun ouders krijgen een indicatie en kunnen niet zomaar geplaatst worden).

Magazine ’60 jaar je nek uitsteken’

Wat veranderde bij de Van Veldhuizen Stichting, zoals de organisatie inmiddels heet, is het aantal locaties in de stad en de structuur van de opvoedingsondersteuning. In november 2017 vierde de Stichting haar zestig jarig jubileum met een uitgave die de geschiedenis van de kinderopvang in de Rotterdamse wijk beschrijft. Klik op het magazine om de inhoud te bekijken!

In de zomer sliepen de kinderen
s’ middags buiten.

Samen liedjes zingen in de kring.

Een wandeling door Crooswijk.

Kinderen vieren feest.