Vacature Gezinsadviseur28-32 uur Dikkertje Dap

Gezinsadviseur Plusopvang

Voor 28 tot 32 uur per week, per 1 mei 2023

Dikkertje Dap, Plusopvang

\Deze functie richt zich op de ondersteuning van ouders (gezinnen) van Dikkertje Dap, onze Plusopvang. Wij bieden opvang aan kinderen waarbij zorgen zijn om de ontwikkeling. Deze zorgen kunnen in de ontwikkeling van het kind zelf zitten, maar ook een gevolg zijn van de situatie waarin zij opgroeien. Veelal merken wij dat het een combinatie van beide is. Wij werken daarom altijd aan de ontwikkeling van de kinderen op de groep en begeleiden (samen met andere partijen uit het netwerk) ouders.

Wat ga je doen?

• Je bent verantwoordelijk voor 3 groepen Plusopvang; samen met de coördinator en de pedagogisch medewerkers vorm je een multidisciplinair team
  • Voor alle nieuwe aanmeldingen van deze 3 groepen voer je met ouders (en hulpverlening) intakegesprekken en doorloop je het proces tot plaatsing op een groep
  • Na plaatsing van een kind is bouw je een band op met het gezin en win je vertrouwen door je professionele en deskundige werkwijze
  • Je brengt de hulpvraag van het gezin in kaart en stemt af met betrokken hulpverlening
  • Je werkt vanuit onze gefaseerde aanpak via de methode Plus2 en neemt deel aan de casus overleggen waar je met het team de ontwikkeling in kaart brengt en een aanpak afspreekt
  • Je bespreek je deze aanpak met ouders, stemt af met de netwerkpartijen en zet zo nodig extra hulp in.
  • Je ondersteunt ouders in het acceptatieproces rondom de ontwikkeling van hun kind. Vaak zijn er zorgen over de ontwikkeling maar zien ouders dit nog niet of vinden zij dit lastig om te accepteren.

Wat verwachten we van jou?

• Je hebt affiniteit met de doelgroep van onze stichting
  • Je bent in staat om een brede analyse te maken van de gezinssituatie, op alle leefgebieden
  • Je beschikt over een uitstekende set gesprekstechnieken waarmee je én met ouders én met het netwerk én met overige partijen in overleg kunt.
  • Je bent in staat om naast de ouder te gaan staan maar ook om wanneer nodig door te pakken. Dat wat goed gaat in een gezin versterk je, dat wat minder goed gaat probeer je te verbeteren.
  • Je hebt oog voor jouw aandeel in de keten maar neemt niet het werk (de verantwoordelijkheid) van de netwerkpartijen over.
  • Het is een pré als je bekend bent met de sociale kaart van Rotterdam
  • Je hebt een afgeronde relevante Hbo-opleiding (bijv. Maatschappelijk werk en Dienstverlening)
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring in een soortgelijke functie
  • Je beschikt over goede beheersing van de Nederlandse taal in woord én op schrift en bent in staat heldere (intake) verslagen op te stellen

Wat bieden wij?
De gezinsadviseur krijgt een grote verantwoordelijkheid voor alle gezinnen uit 3 van onze 7 groepen. De stichting staat voor kennis en expertise en biedt kansen tot ontwikkeling. Het team is ambitieus en betrokken bij ‘onze’ doelgroep. Arbeidsvoorwaarden via CAO Sociaal Werkt, voor deze functie geldt schaal 8.

Ben je geïnteresseerd in deze functie, stuur dan een gemotiveerde email met CV naar: renate.verschoor@vanveldhuizenstichting.nl t.a.v. Renate Verschoor. De vacature wordt tegelijkertijd intern en extern uitgezet en de uiterlijke reactiedatum is 20 maart 2023